جستجو

۱۳۸۹ بهمن ۱۲, سه‌شنبه

نماینده شیراز: آقای وزیر بجای چهارپایان از خانواده معظم شهدا برای افتتاح راه آهن استفاده کرده اند



در جلسه استیضاح وزیر راه ؛ نماینده شیرازی و همشهری وزیر راه با بکار بردن لفظ "گند کاری" , نمونه های این گند کاری ها را برشمرد

در جلسه امروز مجلس که بر خلاف جلسات قبل استیضاح به دستور احمدی نژاد از هیچ شبکه تلویزیونی پخش نشد ابتدا در قانونی و غیر قانونی بودن استیضاح بحث شد
در ابتدا لاریجانی گفت: ما با آقای بهبهانی صحبت کردیم که به هر نحوی صلاح می دانند نمایندگان طرح را راضی کنند و با ایشان و نمایندگان  در چندین نوبت صحبت شد ، استیضاح کنندگان کوتاه نیامدند.
در ادامه جعفری نماینده مجلس خطاب به لاریجانی گفت : آقای لاریجانی از شما گله دارم که چرا گذاشتید این استیضاح انجام شود و کار به اینجا بکشد؟ شما خودتان باید منتظر عواقب بعدی اقدام رییس جمهور باشید
نماینده ها نیامدن وزیر و رییس جمهور را بی احترامی به مجلس تلقی کردند و مدافعان وزیر مانند هدایتخواه (نماینده حامی دولت)  مدعی شد استیضاح غیرقانونی است و  طرح های استیضاح جعل شده و تعداد استیضاح کنندگان از 10 نفر کمتر شده است.
اکبریان در ادامه با اشاره به تهدید خانواده نمایندگان استیضاح کننده گفت: آدم های وزارت راه با استفاده از امکانات دولتی ، آسایش را از استیضاح کنندگان ربوده بودند و سعی در انصراف آنها از طرح استیضاح داشتند.

آیا درست است یک نماینده طرفدار وزیر با معاون پارلمانی یکی از وزرا در میان نماینده ها بگردد و آنها را تهدید کند که اگر به استیضاح رای دهید منطقه شما از امکانات دولتی محروم می شود؟
نماینده شیرازی و همشهری وزیر راه با بکار بردن لفظ "گند کاری" , نمونه های این گند کاری ها را برشمرد: 
-ایشان راه اهنی ساخته اند که از شیراز تا آباده به جای 3 ساعت ، 7 ساعت طول می کشد 
-در پروژه ای با یک اشتباه مکان یابی در تعیین جای ایستگاه 120 میلیارد تومان ضرر زدند.
-در تمام دنیا برای افتتاح آزمایشی خط قطار ، از بار و چهارپایان استفاده می شود اما آقای وزیر بجای چهارپایان از خانواده معظم شهدا استفاده کرده اند که توهین به مقام شامخ شهداست.
-سپردن کارهای هواپیمایی به یک لیسانس معارف اسلامی 
پیش آقای بهبهانی بروی و بگویی می خواهیم جاده به مریخ بکشیم می گوید بکشید! اصلا از حساب و کتاب سر در نمی آورد
-زد و بندهای مفسده انگیز در وزارت راه
-واگذاری های غیرقانونی در وزارت راه مانند فروش مجموعه 76 میلیاردی به 9 میلیارد! به شرکتی که یکی از اعضای خانواده خود او در آن سهام دار است
 در ادامه جعفری نماینده مجلس گفت: دولت فکر می کرد نمایندگان نمی توانند وزیر استیضاح کنند و استیضاح منتفی است وزیر نیامده است پس  استیضاح معنی ندارد و جلسه را ختم کنیم , و با صدای بلند خودش به تنهایی صلوات فرستاد و هیچکس او را همراه نکرد.
ولی با تمام این صحبتها و جنجالها سر انجام وزیر را با رای قاطع 147  رای استیضاح شد, 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر